Om du ångrar ett köp och vill returnera en eller flera varor, för att samtidigt bli återbetald, ska du skicka tillbaka varan eller varorna till oss senast 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Detta enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Läs mer här.

Produkterna du skickar tillbaka måste vara oanvända och skickas tillbaka i nyskick tillsammans med originalförpackningen. Vid en retur bekostar du portokostnaden för returen på egen hand. Det är viktigt att du följer stegen nedan till punkt och pricka. I annat fall kan vi inte godta din retur.

Om du istället önskar göra ett byte till någon annan produkt står vi för returfrakten. Läs mer om att göra ett byte här. 


Innan du har postat en retur:

1. Skriv ut följande ångerblankett
2. Fyll i ångerblanketten noggrant
3. Lägg produkt & ångerblankett i ett paket
4. Skicka paketet till oss (du bekostar portot)

- Direkt efter du skickat paketet till oss (viktigt):

5. Maila till kundservice@ansiktsmaskbutiken.se
6. Skriv "Postad retur" i mailets ämnesrad
7. Skriv ditt beställningsnummer i meddelandet
8. Skriv vilka produkter du skickat tillbaka
9. Skriv vilket datum du postade returen


Returadress:

Ansiktsmaskbutiken.se
Fäktmästaregatan 8
252 29 Helsingborg


Vad händer om jag inte följer stegen ovan?

Vi har tydligt specificerat returanvisningarna ovan för din skull. För att din retur ska gå så smidigt som möjligt att hantera och för att du ska få tillbaka din betalning snabbt, blir vi väldigt tacksamma för att du noggrant följer anvisningarna. Om du inte följer de steg vi specificerar i ovanstående text, kommer vi dessvärre inte kunna acceptera din retur. Om vi får tillbaka en ofullständig retur kommer vi att återsända paketet till dig, utan möjlighet för dig att bli återbetald. Stort tack för att du hjälper oss!

Hur hittar jag mitt ordernummer?

Ditt beställningsnummer finner du i din orderbekräftelse som vi skickade till dig via e-post i samband med att du gjorde beställningen.

Hur hittar jag produkternas namn?

Alla produkter och produktnamn finner du i din orderbekräftelse som vi skickade till dig via e-post i samband med att du gjorde beställningen.

Kan ni skicka en retursedel?

Nej, tyvärr! Vid returärenden bekostad du fraktkostnaderna på egen hand. Vi kan därför inte skicka en retursedel till dig. Om du istället vill göra ett byte till en annan storlek eller en annan produkt erbjuder vi dig att göra ett kostnadsfritt byte. 

Gäller 14 dagars returrätt?

Ja, det stämmer! Vi följer distansavtalslagen och erbjuder alltid fri ångerrätt i 14 dagar, från och med det att du som kund har mottagit ditt paket. Vänligen notera att vi inte kommer acceptera returer som skickas tillbaka till oss senare än 14 dagar efter att du har mottagit dina varor. 

Räknas ett outhämtat paket som en retur?

Nej, det räknas inte som en retur! Om ditt paket skickas tillbaka till oss från ett utlämningsställe (exempelvis från ett postombud eller en förbutik), med anledning av att du har glömt att hämta ut det, räknas det inte som en retur. För paket som kommer tillbaka med anledning av "ej efterfrågad" hos posten kommer vi istället att debitera 200 kronor i för hanteringskostnader och portokostnader. Om varuvärdet är lägre än 200 kronor debiterar vi istället hela beloppet för ej uthämtade paket.